TEAMWEAR SERVICE
vardagar 9.00-17.00

+(46) (0)223-232 30

support@original.se

 
 

Säljare är: Original Teamwear Sweden AB, Masteveien 3, Postboks 123, 1483 HAGAN, NORGE , telefon: +47 67 06 23 00, E-post: support@original.se Organisationsnummer: 556701-2447


Köpare är: Den person som är registrerad som köpare i beställningen, och blir följande benämnd som kunden, du, dig, din eller ditt.

 

Vi följer tillämpliga bestämmelser i marknadsföringslagen, konsumentköplagen, distansavtalslagen, konsumentkreditlagen, personuppgiftslagen och annan svensk lagstiftning.

 

 

Din beställning är bindande när beställningen är registrerad i vår webbshop.

 

När vi har fått din beställning, skickar vi automatiskt en orderbekräftelse till dig. Läs noga igenom orderbekräftelsen när du fått den så att den överensstämmer med din beställning.


 

 

Priser

Pris, samt kostnad för frakt, framgår tydligt under beställning. Inga ytterligare kostnader tillkommer utan att dessa klart och tydligt anges på webbshopen. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) Moms ingår med 25 %.

 

Vi reserverar oss för rätten att höja priserna om utomstående faktorer kräver detta. T.ex. momshöjningar, valutaförändringar etc.

 

 

Leveranstid

Normal levereras av lagerförda produkter sker inom 2 veckor, under högsäsong kan det ta något längre tid. Om någon av de varor du beställt inte finns i lager meddelar vi dig detta, samt beräknad leveranstid. (Med reservation för slutsålda produkter.) Restnoterade varor levereras fraktfritt i efterhand.

 

Leveransvillkor

Alla köp hos Original skickas med Posten eller Bring. Efter att vi mottagit din beställning kommer du att få en orderbekräftelse till din e-postadress som du uppgivit. Har du angivit ditt mobilnummer får du ett SMS när paketet kan hämtas på ditt utlämningsställe.


Vi har ansvar för sändningen tills den levereras till dig, det vill säga när du har produkterna i din ägo.
 

Ej uthämtad vara

När varorna anlänt till ditt utlämningsställe måste dessa hämtas inom 14 dagar ej uthämtade varor kommer att returneras till oss. Du kommer då att faktureras kostnader för att täcka leverans och administrationskostnader för postbefordran och att återföra varan till oss, för närvarande SEK 200:-

 

 

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Det här gäller inte specialprodukter som anpassats individuellt för kundens ändamål. Då räknas ångerfristen från det datum säljare och köpare kommer överens om. Notera att ej uthämtade paket inte omfattas av ångerrätten.

 

Om kunden ångrar köpet ska varan återsändas i nyskick, oanvänd och i originalförpackning. Vid retur/byte kontaktar du Original för information om hur du skall göra. Vi löser ej ut paket skickade mot postförskott/efterkrav.


Från det att ångerrätten utnyttjats ska Original återbetala, inom 30 dagar, det belopp som kunden har lagt ut. Återbetalningen omfattar alla kundens kostnader för ordern, exklusive returfrakt . För att återbetalning ska kunna ske, ombes kunden kontakta Original med uppgift om kontonummer, clearingnummer och bank.

 

 

Specialanpassad/Kundunik produkt:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen 2 kap. 5 § Distansavtal om varor och icke finansiella tjänster gäller inte sedvanlig ångerrätt om "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Detta villkor informeras du om innan köpet.Genom att godkänna köpvillkoren anses kunden vara informerad om ångerrätten.

 

 

Reklamationer/Garanti

Hittar du något fel på varorna du köpt ska du givetvis reklamera dessa. Kontakta Original för information om hur du ska göra. Fakturan/kvittot för de varor du köpt gäller som garanti, spara därför detta. Du kommer att kompenseras för returfrakten. Original tillämpar bestämmelserna i Konsumentköplagen, vilket innebär att du har rätt att reklamera en vara inom två år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. För båda parters bästa vill vi dock att du påtalar eventuella brister och fel snarast möjligt. Vid eventuell tvist rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Garanti gäller ej för normalt slitage eller oaktsamt handhavande av produkterna.

 

Om du mottar en felaktig vara vill vi att du gör följande:

Synligt fel: Ska anmälas direkt på posten/utlämningsstället.

Dolt fel: Ska anmälas till Original inom tre dagar från mottagandet av varan.

 

Tryckfel/Bildfel

Original reserverar sig mot eventuella tryckfel i produktspecifikationer eller felaktigheter på produktbilder. De bilder som presenteras av respektive produkt skall ses som vägledning och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Färger är ofta svårt att visa på ett korrekt sätt på olika bildskärmar.

Force majeure:

Krig, naturkatastrofer, terroristhandlingar(terroristdåd), strejk/arbetskonflikter, politiska beslut, missade leveranser från underleverantörer, dyra omständigheter samt liknande situationer utanför vår kontroll som vi rimligen inte kunde förutse eller övervinna eller undvika konsekvenserna av, och som påverkar befintliga avtal, skall utgöra grund för att Original frigörs från det nämnda avtalet.

 

Kontaktuppgifter:

Original Teamwear Sweden AB

Masteveien 3, Postboks 123
1483 HAGAN, NORGE

Tel: +47 67 06 23 00

E-post: support@original.se

 
 
OM OSS
 

originalshop.se  ägs och drivs av Original Teamwear Sweden AB.

Vårt huvudkontor och designavdelning ligger i Nittedal utanför Oslo.

Vi är i dag ett helägt dotterbolag till SWIX Sport AS.  


Bolaget har idag totalt 19 anställda i en specialiserad organisation som främst arbetar mot föreningar och B2B marknaden.

Vårt mål är att tillhandahålla och leverera marknadens bästa klubbkoncept!   

Hemsida

SÄKER BETALNING
 
 
 
KONTAKTA OSS
 
Original Teamwear Sweden AB

Kontor och Showroom:
Bredgatan 19
252 25 Helsingborg


Skicka e-mail